thumb

Transition to Google Analytics 4: Everything You Need to Know

Publication date: 16.05.2023

З 1 липня 2023 року Google Universal Analytics припиняє обробку пошукових запитів. Історичні дані будуть доступні ще протягом шести місяців. Настає ера нової аналітики — GA 4. Як і коли краще підготуватись до змін? Які переваги та недоліки Google Analytics 4 та які найпоширеніші помилки роблять маркетологи при її впровадженні? Про це — далі.

Google Universal Analytics та Google Analytics 4: основні відмінності

Суттєва відмінність нової версії аналітики від попередньої — в наборі алгоритмів обліку подій. Якщо раніше при формуванні сеансу враховувались перегляди, то тепер матиме значення система обліку подій. Найголовнішим стає шлях користувача та події, а не його візити на сайт. Тож друга важлива особливість GA4 — це те, що з її допомогою можна буде відслідкувати шлях користувача на різних платформах та різних девайсах. Для відстеження та аналізу поведінки користувача використовується машинне навчання, що допоможе краще формувати гіпотези щодо вашої цільової аудиторії. До того ж, нова аналітика збиратиме дані не лише з сайту, а й з мобільного застосунку. Для точності даних та аналізу поведінкових факторів це матиме надважливе значення. 

Якщо раніше кожна подія мала ієрархію параметрів, то нова версія аналітики такого не передбачає, але є можливість самостійно в інтерфейсі GA4 створювати, об’єднувати, змінювати події або відзначати їх як конверсії.  

Замість “View” або “Представлення” у GA4 з’явився “Data Stream” або “Потік даних”, який створюється окремо під кожну платформу: Android, iOS, web.
У Google Analytics 4 посилені заходи безпеки з метою збереження конфіденційності даних. Нов аналітика відмовилась від cookies, працює на основі даних бібліотеки gtag.js, тож статистика ґрунтується на даних користувача, а не cookies. І якщо раніше людину, яка зайшла на сайт з двох різних браузерів, Universal Analytics трекає як два користувачі з різними Client ID, то для GA4 це вже буде один користувач.

ПараметриGoogle Universal AnalyticsGoogle Analytics 4
Облік данихСесії користувачаПодії на сайті: переходи, кліки, перегляд сторінки
Фіксація переглядів сторінки сайтуРахується кількість переглядівПерегляди незалежно від кількості рахуються як одна подія
Потік даних з сайту, мобільного додатку, CRM-системиОкремі налаштування та звітність з кожного джерелаЄдиний потік даних та звітність з усіх джерел
СеансиРозраховуються, ґрунтуючись на основі дій користувача на сайті протягом певного періоду часуРозраховуються, ґрунтуючись на даних про подію
СтатистикаФормується на основі cookies Формується на основі даних користувача — ідентифікатора девайсу
Client IDОкремі для різних пристроїв та браузерівОдин для одного користувача, незалежно від кількості браузерів та пристроїв, з яких він заходить
Зберігання бази данихНеобмежений термін зберігання данихТермін зберігання даних — 14 місяців
Особливості аналітики для e-commerceРозширений звіт для e-commerceОдин звіт для всіх користувачів з індивідуальними налаштуваннями
ЗвітністьБільше 100 готових звітівПо 2-5 звітів у кожному з 6 блоків
Завантаження даних в BigQueryЛише при підключенні “Аналітики 360” та за оплату Безкоштовне користування сервісом
ІР-адресаУвімкнена, можна відключитиВимкнена за замовчуванням
Групи контентуКонтент автоматично групується для розуміння загальної кількості переглядів сторінок тощоТакого поняття, як групи контенту, не існує
Характеристики користувачаНе відслідковуютьсяВідслідковуються вік, країна, тип та бренд пристрою, з якого завантажили додаток
Transition to Google Analytics 4: Everything You Need to Know

Події Google Analytics 4 та їх типи

Події аналітики — це низка параметрів, які система автоматично розпізнає та формує умови, як і коли спрацювала певна подія. Після підключення GA4 одразу фіксуються автоматично зареєстровані події — ті, які формують дані про дії користувачів на сайті: пошук, скролінг, кліки, перегляд сповіщень та інші.

Окрім автоматичних, є події, які можна налаштувати самому. Їх є 2 типи:

Які переваги має Google Analytics 4  

  1. З’явилося більше даних для аналізу, що дає можливість сформувати деталізовану і точну статистику, а створені автоматичні події дозволяють краще оцінити якість трафіку та відстежити поведінкові фактори користувачів.
  2. Кросплатформеність даних дає зібрати статистику сайту та мобільних додатків в єдину базу та сформувати повний звіт. 
  3. Відтепер усі користувачі можуть користуватись сервісами, доступ до яких раніше був обмежений. Так, тепер безкоштовний BigQuery дає можливість переглядати необроблені дані Google Analytics. Звіт “Аналіз” містить дані для розширеного аналізу трафіку.
  4. Відсутні обмеження на обсяг даних, які можна відправляти у властивості аналітики.
  5. З’явилась можливість порівнювати поведінкові фактори різних аудиторій. 
  6. Оновлений звіт в реальному часі стає зручнішим і показує географію подій та статистику переглядів сторінок в єдиному вікні. 
  7. З’явилась можливість відстежити шлях будь-якого окремого клієнта на сайті та в додатку. Це дозволяє краще зрозуміти шлях користувача до покупки, проаналізувати ефективність маркетингових компаній на різних девайсах та платформах, а також усунути виявлені проблеми з атрибуцією між ними.  
  8. Забезпечення конфіденційності даних користувача завдяки відміні cookies.
  9. З’явився звіт, який фіксує дохід, отриманий від реклами в мобільному застосунку.
  10. Налаштувати кросдоменне відстеження стало простіше — додавати параметр Client ID не потрібно, достатньо встановити ресурс аналітики та на необхідних доменах налаштувати кросдоменне відстеження. 

Які недоліки має Google Analytics 4 

  1. Обмеження в налаштуваннях фільтрів.
  2. Історичні дані з Google Universal Analytics не зберігаються.
  3. Довга обробка звернень (до 72 годин).
  4. Зменшилась кількість вбудованих звітів.
  5. Додаткове освоєння сервісів для побудови звітів (наприклад, Google Looker Studio).

Що необхідно знати при впровадженні Google Analytics 4 

Перехід на Google Analytics 4 неминучий, адже стара версія перестане підтримуватись вже влітку, тому визначтесь для себе з подальшим алгоритмом дій. Тут можливі 3 варіанти: 

  1. Чекати липня, доки система сама перейде на нову аналітику, та бути готовим до будь-яких наслідків. Теоретично Google сам створить акаунт GA4, призначить автоматичні конверсії на основі даних, які отримає з сайту (наприклад, здійснення оплати, оформлення корзини тощо). Однак конкретні події (pop-up, перегляд сторінок) треба буде вносити вручну. За нашими прогнозами, через раптову зміну аналітики рекламні кампанії, що використовують автоматичні призначення ставок, динамічні, ретаргетингові та перфоманс-кампанії втратять до 80% своєї ефективності. Рекламні кампанії, які використовують ручне призначення ставок, такого суттєвого впливу не зазнають. 
  2. Ви можете уже зараз створити акаунт Google Analytics 4, додати код до Google Tag Manager. Система вже накопичуватиме дані, а коли прийде час, залишиться під’єднати необхідну аналітику до Google Ads та налаштувати регулярну видачу звітів.
  3. Прямо зараз створити акаунт Google Analytics 4 самому або за допомогою компетентного спеціаліста, налаштувати події і конверсії та почати використовувати нову аналітику, накопичивши бодай 21 день статистичних даних по конверсіях.               

Про те, як налаштувати інтеграцію Google Analytics 4 та UniTalk, читайте тут.

Want to become a UniTalk client?
FREE CONSULTATION
Request a call back or give us a call +38 (093) 170 08 00 .